חזרה

דו"ח הקיימות השנתי של קבוצת שטראוס

מתוך חדשות ומדיה, ישראל
12/08/14

קבוצת שטראוס, מהמובילות בישראל בתחום האחריות התאגידית ומהראשונות בחברות הגדולות במשק לפרסם לציבור דו"ח שנתי על פעולותיה בנושא, מפרסמת היום את דו"ח הקיימות השביעי במספר המסכם את שנת 2013. הדו"ח, העומד בסטנדרטים הבינ"ל המובילים בתחום, מפרט את פעולותיה של הקבוצה בשנת 2013 אל מול כלל מחזיקי העניין שלה – עובדים, לקוחות, צרכנים, ספקים, ארגונים חברתיים וסביבתיים, גורמי ממשל ועוד – ומציג תמונת מצב של ביצועי הקבוצה ביחס לשנים הקודמות.

הדוח, מתמקד בשישה נושאים: קידום אורח חיים בריא, שקיפות במוצרים ושיווק אחראי, צמצום צריכת משאבים ופסולת, קידום הגיוון, השקעה בעובדים ושרשרת אספקה אחראית, תוך דגש על שלושה תהליכים מרכזיים:

אסטרטגית הקיימות של הקבוצה  ל-2020 הכוללת 15 יעדים אשר יניעו שיפור בביצועים בתחומים הקשורים לעובדים, צרכנים, שרשרת אספקה אחראית, סביבה וקהילה.

 המשך שיפור הפרופיל התזונתי של מוצרי החברה מתוך המחויבות לשיפור איכות החיים.

  פיתוח גישת יחסים 360 מעלות עם מחזיקי עניין ,הרחבה משמעותית של ערוצי הדיאלוג, ייזום פלטפורמות פתוחות לחיזוק הדיאלוג  והחדשנות באמצעות  מחזיקי עניין מגוונים.

הקבוצה מציעה יותר מ-30 מוצרים המותאמים לקידום אורח חיים בריא ואף השיקה מוצרים חדשים המתאימים למגמה זו.  במסגרת זו הושקו חטיפים מלוחים המופחתים במלח (חסכון של כ-3000 ק"ג מלח) וכן מוצר חומוס חדש המופחת שומן (לצד הגדלת רמת החלבון ב-13%), מוצרי יוגורט מופחתי סוכר (עד 25% הפחתה בכמות הסוכר), מוצרי קפה עשירים בנוגדי חמצון וכן מוצרים המכילים אחוזים גבוהים של סיבים תזונתיים וחלבונים טבעיים וכן מוצרי שוקולד עשירים בסיבים , בעלי ערך גליקמי נמוך ומופחתי קלוריות (פיתוח משותף לטכניון ולמכון וויצמן). כמו כן, נוספו השנה מוצרים המותאמים לצרכנים הרגישים לגלוטן.

הקבוצה העמיקה את תהליכי הגיוון בשרשרת האספקה ובהעסקה במהלך 2013. במסגרת זו הוקם השנה מוקד שירות מיוחד המופעל כולו על ידי נשים חרדיות, מופו כלל הספקים איתם עובדת הקבוצה בישראל (2500 במספר) בכדי להגדיל את מספר הספקים בבעלות נשים מהם רוכשת הקבוצה, וכן גדל אחוז הנשים המועסקות בדרגי ניהול בקבוצה (אחוז אחד משנה שעברה, 7 אחוזים בתפקידי ניהול בכיר בשלוש השנים האחרונות). בנוסף, הגדילה הקבוצה את רכש הקפה והקקאו ממקורות בר קיימא באתרים שונים ברחבי העולם.

הדו"ח מתייחס לכמות אירועי הבטיחות בקרב העובדים שירדה  ברמה הגלובלית והמקומית גם יחד. בביצועים הסביבתיים של הקבוצה, במפעל הסלטים בכרמיאל, לשם המחשה, הופחתה צריכת האנרגיה בשנה החולפת ב-9%, צריכת המים ב-6% ופליטת גזי החממה ב-4%. יחד עם זאת, בשל כניסתם לפעילות של אתרים נוספים ברוסיה, בהולנד ובמיוחד בגרמניה (עם הוספת מפעל חדש לקפה נמס מיובש בהקפאה) עלתה צריכת האנרגיה האבסולוטית וכן צריכת המים לטון ייצור של הקבוצה בהיבט הגלובלי. בשנה החולפת כלל ברי המים המיוצרים על ידי הקבוצה זכו באישור תכנית ה ENERGY STAR של הסוכנות האמריקנית להגנה על הסביבה ולמשרד האנרגיה של ארה"ב, מה שמבטיח שכלל המתקנים הינם בעלי היעילות האנרגטית הגבוהה ביותר בשוק.

דגש מיוחד שמה הקבוצה במהלך 2013 על הגדלת הקשר הישיר בינה לבין צרכנים, במטרה לקבל מהם משוב ישיר על מוצרים שונים, להבין את העדפותיהם ולהבטיח הפקת ערך מוסף בטכנולוגיות חדשות. כך הוקמו עד היום 41 ערוצים דיגיטליים המקיימים קשר ישיר עם למעלה מ-7 מיליון צרכנים. עוד בשנה החולפת גדל סך ההשקעות הכספיות בקהילה לסכום של -11.8 מיליון ש"ח ובנוסף הושקעו 23,000 שעות התנדבות עובדים ברחבי העולם.

בדו"ח השנתי מציגה קבוצת שטראוס בפומבי את אסטרטגיית הקיימות לשנת 2020, ובכך מצטרפת לחברות הבינ"ל הגדולות בעולם. האסטרטגיה מציגה 15 יעדים גלובליים בשורה של תחומים במטרה לשפר את ביצועי הקבוצה בהיבטי קיימות אל מול עובדים, צרכנים, שרשרת האספקה, הסביבה והקהילה. בין היעדים באסטרטגיה ניתן למנות: עלייה ב-15% של מכירות המוצרים המקדמים אורח חיים בריא, התאמת מוצרים בעשרת המותגים המובילים לאוכלוסיות בעלי צרכים בריאותיים מיוחדים, הגדלת הרכש ממקורות ברי קיימא ב-15%, הפחתת צריכת אנרגיה ומים ב-15%, הגדלת אחוז מחזור הפסולת ב-15%, השגת איזון מגדרי מלא, הגברת רכש מספקים בבעלות נשים עד כדי 10% מכלל הוצאות הרכש, הגעה ישירה ל-10 מיליון צרכנים ועוד.

מייק אבנר, חבר הנהלה והממונה על תחום הקיימות בקבוצת שטראוס: "אנו גאים לפרסם לציבור, זו השנה השביעית ברציפות, דין וחשבון פומבי על פעילותנו בתחום הקיימות. עבורנו, עשיית עסקים בדרך טובה ואחראית, המשקפת את המחויבות שלנו כלפי הקהילות בהן אנו פועלים, היא חלק אינטגרלי מאסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה. הפירוט הרב המופיע בדו"ח, לצד הצגת אסטרטגיה רב שנתית פומבית בנושאי קיימות, מבטאת שקיפות שאנו מאמינים שהיא תנאי לשיפור מתמיד. אנו מאמינים שהתהליך של הצגת ביצועינו בשנה החולפת והצבת המדדים והיעדים להמשך היא תנאי לחזוק האמון שביננו לבין הצרכנים ומשקפת את אופן הפעולה שלנו  בקבוצת שטראוס ". infographics_hebrew_2014_FINAL